kodowanie i kasowanie błędów ABS mk60ec1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 11200
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    u piotrek_gdy, będzie przejście z AD (60EC1) na BE (60EC1), żadnej raczej pinologii
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      Zamieszczone przez krzynol
      przejście z AD (60EC1) na BE (60EC1)
      no tak i dlatego też żadnych przejściówek w przewodach hamulcowych :roll:
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • 1 6 D
        Rider
        • 2011
        • 547
        • Volkswagen

        Co do XDS to on w zakrętach likwiduje wyjeżdżanie na zewnątrz zakrętu a nie pomoga przy wyjeżdżaniu z zaspy.

        Fajnie że kolejny swapy się udają w pełni.
        http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
        Trochę plików do VCDS, zapraszam

        Komentarz

        • jarrypl
          Ambiente
          • 2011
          • 140
          • Volkswagen
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          co do hydrauliki to w styczniu jak przy pierwszej próbie swapa okazało się że zamienili średnice dla FR i FL zacisku to po kilku dniach szukania przejściówek zdecydowałem że kupię oryginales przewody od 1T3, strasznie się napierdzieliłem z ich wymianą i w dodatku po 2 tygodniach prób kodowania włącznie na końcu z wizytą w ASO uznałem że się nie uda (bynajmniej na tamten stan wiedzy) i przewody do FR i FL przywróciłem na stare ale te nowe zapobiegawczo nie zezłomowałem jeno czekały na lepsze czasy które natenczas nadejszły jak widać

          także przejściówki też kupiłem ale tylko na wszelki słuczaj jakby mi się nie chciało przetargać znowu przewodów, jednak sam w to nie wierząc dałem radę i trzeci raz zrobiłem swap przewodów i powiem szczerze nie cieknie ale tez nie wiem co z przejściówkami będzie, apropos przejściówek to chętnie je odsprzedam po kosztach jakby ktoś chciał, 25zł + 5zł za list polecony albo można osobiście

          co do odpowietrzania to zrobiłem tak, nacisk na hamulec, zwolnienie zacisku FL+RL i dosunięcie pedału o około 60mm, zakręcenie zacisków i blokada pedału, po wymianie pompy odpowietrzyłem tradycyjnie (jeden pompuje pedałem drugi odpowietrza na zacisku) FR+FL, wyleciało może ze 100ml płynu do pełnego odpowietrzenia, następnego dnia wymieniałem osłonę przegubu i miałem szansę podnieść sobie autko do góry to zrobiłem jeszcze RL+RR ale tam powietrza nie stwierdziłem, ale wiadomo jak jest szansa to nie zaszkodzi, wydaje mi się na oko że 500ml to na 2 odpowietrzania wystarczy nawet

          co do poziomowania pompy BE, uchwyt do MK60EC1 jest zupełnie inny niż do MK60, jak ktoś widział gdzie siedzi pompa w Touranie (np. Enriquez ) to mnie zrozumie że nie chciałem tam niczego zmieniać, wystarczyło jedną dziurkę nawiercić w oryginalnym uchwycie od MK60 i dało się już MK60EC1 włożyć w łoże, jednak G251 był jak pisałem poza limitem adaptacji, ruszając lekko ręką odkryłem że nie jest to duża różnica i na samym gumowym mocowaniu na tyle się naddaje pompa że to wystarcza, mamy w planach z Enriquezem pomiar elektroniczną poziomicą czy faktycznie jest różnica w mocowaniu czy po prostu ja mam walniętą pompę (w jakiś cudowny sposób czujnik w środku jest przekrzywiony, na ten moment wydaje mi się to nieprawdopodobne dlatego zakładam inne mocowanie pompy), ale to pewnie już w nowym roku zrobimy...

          [ Dodano: Sob 22 Gru, 12 15:42 ]
          AFAIK to właśnie w łuku lepiej auto ma się trzymać drogi, pytanie jak sprawdzić działanie układu unikając testów drogowych i szukania limitów tarcia opona-asfalt
          <> <> <> pozdrock, jarry <> <> <>

          Moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898, mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPoland

          Komentarz

          • piotrek_gdy
            RS
            • 2008
            • 7723
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            1 6 D, w poprzednim RSie miałem Xds i najbardziej mi się przydało przy wyjeżdżaniu z kopnego śniegu(tam zauważyłem tóżnicę)

            Zamieszczone przez jarrypl
            co do poziomowania pompy BE, uchwyt do MK60EC1 jest zupełnie inny niż do MK60
            mocowanie MK60EC1 BE i pompy AC z Tourana są chyba zupełnie inne- mam obie i są zupełnie inne uchwyty
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz

            • jarrypl
              Ambiente
              • 2011
              • 140
              • Volkswagen
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              no to czekam na kopny śnieg, VCDS w łapki i będą testy, przyznam że raz się zakopałem w Łodzi na chodniku i opcja większej dzielności śniegowej bardzo by mi się podobała
              <> <> <> pozdrock, jarry <> <> <>

              Moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898, mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPoland

              Komentarz

              • 1 6 D
                Rider
                • 2011
                • 547
                • Volkswagen

                Sprawdziłem w aucie (sterownik o numerze 1K0-907-379-AD) bajt 16, bity 3, 6 ,7 i wszystkie nie robią nowych błędów, nie zmieniają bloków pomiarowych oraz nie zmieniają kanałów adaptacji,

                Bajt 16 bit 1 nie chciał się zakodować u mnie, bit 4 nie chciał się odznaczyć. W bajcie 15 bity 2, 3 i 4 tez u mnie nie chciały się zaznaczyć. Nie mogłem również zakodować czegokolwiek w bajcie 17.

                Ja mam jedną z pierwszych pomp MK60EC1 to pewnie wiele opcji może być niemożliwych do zakodowania by rozgryzać kodowanie tych pomp.
                http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                Trochę plików do VCDS, zapraszam

                Komentarz

                • piotrek_gdy
                  RS
                  • 2008
                  • 7723
                  • Volkswagen
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  dobra :wink:
                  temat wymiany mojej pompy AD na poliftową BE z długim kodowaniem ogarnięty dzięki krzynol, i 1 6 D,
                  po podłączeniu były opisywane wyżej błędy braku kodowania i braku nastawów czujników G85, G200, i testu ESP
                  (778 -G85 ,1486- test Activated ,1435-G201 ,1042- control module)
                  ; po zrobieniu nagle wyrzuciło błąd G200 i wymagało to wykodowania z maglownicy.
                  Przepisane kodowanie z pompy AD z dodatkiem 00 na końcu zostało przyjete
                  wg krzynol, ciekawostką jest, że mam cztery zera na końcu :roll:
                  w chwili obecnej wszystko działa prawidłowo, żadnych błędów, zakodowane dodatkowo XDS i HHC

                  trwają przygotowania do odpalenia asystenta parkowania :wink:
                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                  Komentarz

                  • rrobert
                    Rider
                    • 2008
                    • 462

                    witam

                    właśnie oblewam pomyślny swap pompy mk60ec1 do octavia przed fl

                    dziękuje całej brygadzie za intensywną pracę i rozwalenie kodowania.

                    pozdrawiam

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 11200
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      rrobert,
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • 1 6 D
                        Rider
                        • 2011
                        • 547
                        • Volkswagen

                        O to kolejny pacjent żyje dobrze po przeszczepie. Jeśli w bajcie 16 masz kodowanie z 2x to prosiłbym o mapy bloków pomiarowych i kanałów adaptacji.

                        Chodzi mi o te opisane od około 2 minuty filmu, adaptacja jako csv a bloki pomiarowe jako prelabel:
                        http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                        Trochę plików do VCDS, zapraszam

                        Komentarz

                        • rrobert
                          Rider
                          • 2008
                          • 462

                          sprawdzę jutro.

                          jeszcze troche powietrza jest w układzie i musze sie go pozbyć

                          ale zero błedów

                          był bład j500 jak ustawiłem w bajcie 15 bit 5 bład dał sie skasować

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 11200
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            może ja u siebie podejdę pod ten mod :?: :idea:

                            HHC :slinka
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • Enriquez
                              RS
                              • 2009
                              • 7685
                              • Superb III (3V3)

                              dawaj dawaj krzynol...
                              Pozdrawiam
                              Marcin

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 11200
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-A.lbl
                                Part No SW: 1K0 907 379 AB HW: 1K0 907 379 AB
                                Component: ESP 4MOTION MK60 0102
                                Revision: 00H13001
                                Coding: 0004738
                                Shop #: WSC 73430 790 00000
                                VCID: 72E1F3156DFABE88271

                                poszukamy pompy najpierw....
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • 1 6 D
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 547
                                  • Volkswagen

                                  krzynol, według mojej tabelki w excelu i kodowań to pompy mogą obsłużyć auto i z 2 i z 4 kołami napędowymi, np. taka pompa BE jest w autach takich i takich.

                                  Może na starej pompie piotrek_gdy na pająku podepnij same kable i spróbuj zakodować jak to robił w Golfie 5 mwsoft czy będą jakieś błędy i w ogóle.
                                  http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                  Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                  Komentarz

                                  • mwsoft
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 43

                                    Zamieszczone przez rrobert
                                    witam

                                    właśnie oblewam pomyślny swap pompy mk60ec1 do octavia przed fl

                                    dziękuje całej brygadzie za intensywną pracę i rozwalenie kodowania.

                                    pozdrawiam
                                    Gratulacje!
                                    Powiedz czy zmieniałeś przewody hamulcowe jak jarry, czy użyłeś tych mosiężnych adapterów?

                                    Komentarz

                                    • czaro10
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 16

                                      Mozecie podac na jakiej przekladnie Wam to poszlo, jesli jest inna niz wymieniona wczesniej?
                                      Sprzedam hamulce przednie 312mm http://allegro.pl/hamulce-przednie-z...244093001.html

                                      Komentarz

                                      • 1 6 D
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 547
                                        • Volkswagen

                                        czaro10, pod tym linkiem jest lista sterowników wspomagania:


                                        Z tego co myśleliśmy nad nią to oznaczenie [10] wskazuje na pracę maglownicy z Park Assistentem, ale nie wiemy której generacji.

                                        Numer sterownika będziesz miał podany w VCDS oczywiście, pod adresem 44, numer samej maglownicy nic nie powie.

                                        Te ESP może pracować z każdą w sumie, w zależności od potrzeb tylko DSR wyłączasz lub włączasz w kodowaniu ABSu.
                                        http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                        Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                        Komentarz

                                        • rrobert
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 462

                                          Zamieszczone przez mwsoft
                                          Zamieszczone przez rrobert
                                          witam

                                          właśnie oblewam pomyślny swap pompy mk60ec1 do octavia przed fl

                                          dziękuje całej brygadzie za intensywną pracę i rozwalenie kodowania.

                                          pozdrawiam
                                          Gratulacje!
                                          Powiedz czy zmieniałeś przewody hamulcowe jak jarry, czy użyłeś tych mosiężnych adapterów?
                                          nie zamiana przewodów na orginalne - to są hamulce a nie jakieś tam pierdoły

                                          Komentarz

                                          • krzynol
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 11200
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            Zamieszczone przez rrobert
                                            to są hamulce a nie jakieś tam pierdoły
                                            to się zgadza

                                            przeglądałem sobie autoscany i wychodzi, że nawet YETI mają pompę BE, a O2FL 4x4 mają pompy BJ
                                            pewnie obydwie podejdą do mnie

                                            rozumiem, że przy wymianie z MK60->MK60EC1, nic nie robię z przewodami hamulcowymi?
                                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                            poprzednie modele:
                                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                            Komentarz

                                            • 1 6 D
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 547
                                              • Volkswagen

                                              Modele pomp są też powiązane z rokiem modelowym, BE była bardzo często montowana w roku modelowym 2011 a BJ to już w 2012. Jak się przegląda ETKA np dla Scirocco to widać jakie pompy/sterowniki w jakim okresie montowano.

                                              W modelowym 2008/2009 montowano same AD/AE. W modelowym 2010 montowane już AH/AJ/AN/AP/BA
                                              http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                              Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                              Komentarz

                                              • krzynol
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 11200
                                                • Superb II combi (3T5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                Wychodzi na to, że pompy MK60EC1 obługują napęd 4x4

                                                pompy MK70 tylko przód, a pompy MK60 i MK60AT były w dwóch wersjach FWD/AWD
                                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                poprzednie modele:
                                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                Komentarz

                                                • rrobert
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 462

                                                  Zamieszczone przez krzynol
                                                  Zamieszczone przez rrobert
                                                  to są hamulce a nie jakieś tam pierdoły
                                                  to się zgadza

                                                  przeglądałem sobie autoscany i wychodzi, że nawet YETI mają pompę BE, a O2FL 4x4 mają pompy BJ
                                                  pewnie obydwie podejdą do mnie

                                                  rozumiem, że przy wymianie z MK60->MK60EC1, nic nie robię z przewodami hamulcowymi?
                                                  konieczna wymiana przewodów do przednich zacisków

                                                  do prawego - 1K1 614 724 J

                                                  do lewego - 1K1 614 723 H

                                                  Komentarz

                                                  • 1 6 D
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 547
                                                    • Volkswagen

                                                    krzynol, Przy MK60EC1 ciekawostką by mogło być zakodowanie jak pod YETI, chodzi czy tryb Off Road by działał tak jak w Yeti.
                                                    http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                                    Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...